DeRoeck-Vietnam-2010.reismee.nl

Relaxen in een resort.

29 juli

Na een busrit van bijna 5 uur over een afstand van 235 kilometer zijn we aangekomen in Mui Ne. We logeren in het Palmira Resort. Een plek waar behalve wij geen westerse toerist te bekennen valt, veel Vietnamese gezinnen met kinderen. De kamers zijn (alweer) schoon. Alleen de koelkast is te vies om open te doen. Even naar de receptie met de vraag of ze hier iets aan kunnen doen. Nog geen tien minuten later staat er een kamermeisje met een Vietnamese collega met een nieuwe koelkast. Nou dat was ook weer niet nodig hoor, een beetje schoonmaakmiddel was ook al goed geweest, maar dit is natuurlijk de max. Na een overheerlijke Pho Ga in een stalletje vlak bij het Resort op naar het strand. Een stevige branding, superhoge golven waardoor je nauwelijks kunt blijven staan. W geniet met volle teugen!!

En lekker uitrusten op onze bedjes onder de rieten daken. Voor een dag of twee kunnen we dit wel waarderen hoor. Na het strand nog even rustig uitzwemmen in het zwembad van het Resort en dan eten bij 'Good Morning Vietnam'. Ook hier een verdwaalde rat die over de balken kruipt, maar na onze ervaringen in Hanoi zijn we hier enigszins immuun voor geworden.

Op de slaapkamer muur kruipen Gekko's, schuw als ze zijn schieten ze weg achter schilderijen. Ach we zullen onze slaap er niet om laten.

30 juli

Het strandleven is ons gisteren zo goed bevallen dat we vandaag ook lekker een dagje luieren op onze bedjes, een beetje 'zwemmen' in de golven en wat lezen. Morgen gaan we verder naar Saigon (HCMC).