DeRoeck-Vietnam-2010.reismee.nl

afscheid van Hanoi

Nog maar eens een zeer onrustige nacht. Tegen vier uur zijn de laatste bar bezoekers huiswaarts gekeerd met het nodige lawaai. Om zes uur begon de propagandamachine al weer op gang te komen met de muziek en toespraken. W en ik zijn nog even in de ontbijtzaal een paar foto's gaan maken voor de reisorganisatie. Hier gaat zeker een klacht over de deur uit bij thuiskomst.

Het regent nog maar eens een keertje, maar ook daar zijn we inmiddels aan gewend. Gelukkig is de regen warm en als het droog is ben je zelf ook zo weer droog. Op weg naar het 'Hanoi Hilton' en de Ambassadeurspagode.

De pagode biedt niet de rust die we zoeken, het lawaai van het verkeer blijft nadrukkelijk aanwezig, maar de pagode zelf is prachtig. Het is misschien maar goed dat dit de laatste dag Hanoi is, het lawaai en de brommers en het oversteken worden ons te veel.

Maison Centrale is zeer indrukwekkend. Levensechte poppen in nagemaakte cellen. Een aantal kamers over de Amerikaanse oorlog. Interessant om de oorlog van Vietnamese kant te zien.

Een drankje en wat eten bij Highlands Cafe (schone wc's!) en op naar het hotel voor onze bagage.

Met z'n viertjes en de rugzakken in een minicab naar het station waar we als volleerde reizigers inmiddels onze weg kennen.

De nachttrein zal ons naar Hue brengen. We zijn benieuwd wat een ander deel van Vietnam ons te bieden heeft.