DeRoeck-Vietnam-2010.reismee.nl

Nog een dagje Sapa

De regen plenst nog maar eens neer. We zouden een prachtig uitzicht hebben vanuit onze hotelkamers, helaas hangen de wolken sinds onze aankomst wel heel erg laag. Door de vele regen valt de geplande trekking vandaag ook een beetje in het water. Het pad is te gevaarlijk en we nemen een makkelijke route over de weg.

Groepen Hmongvrouwen wachten ons al weer op. We wandelen naar een rivier, over wankele hangbruggen naar een hut waar Lap een lunch voor ons klaar maakt, een stevige noedel/spinazie/rundvlees soep.

Na de lunch wandelen we verder door een schitterend landschap. Waterbuffels houden ons gezelschap.

We komen door verschillende dorpen en merken dat de technologie ook hier is doorgedrongen; schotelantennes en gsm's. Nog steeds blijven de vrouwen ons vragen om dingen te kopen.

Met een busje worden we na een stevig eind wandelen terug gebracht naar Sapa. Afscheid van Lap met de belofte om via Facebook contact te houden, gaan we naar de markt om een aantal souvenirs te kopen( ja eindelijk kunnen de Hmongvrouwen hun koopwaar kwijt).

Het aantal kakkerlakken bij F en W op de kamer is spectaculair toegenomen.