DeRoeck-Vietnam-2010.reismee.nl

Wanna buy something?

Punctueel spoorwegnet in Vietnam. Keurig op tijd arriveerden we in Lao Cai waar we opgewacht werden door Lap, onze persoonlijke gids voor twee dagen. Na drie kwartier rijden kwamen we precies op tijd in het hotel aan om nog een ontbijtje mee te pikken.

Daarna een lange tocht naar een Hmong dorp en de Cat Cat watervallen. We konden het 'Bokrijk' gevoel toch niet helemaal van ons afschudden. Maar wat een landschap!! Af en toe het idee in een filmdecor te lopen, maar nee het is echt echt. Na een wandeltocht over gammele bruggen hadden we het geluk met een 4X4 terug naar Sapa te worden gebracht.

Helaas heeft het van onze aankomst tot ons vertrek uit Sapa geregend.

Een wandeling over de markt bracht ons bij een restaurantje waar ons een prima lunch werd geserveerd.

Terug naar ons hotel, waar we na de ratten van Hanoi nu kakkerlakken als gezelschapsdiertjes op de kamers hebben. Ach even de handdoeken uitschudden voor je gaat douchen en het bed aan een grondige inspectie onderwerpen. Nee eigenlijk kan dit niet, maar om nu nog te gaan verkassen naar een ander hotel?

We zijn wel grenzen aan het verleggen, terwijl we echt geen luxepaarden zijn en heel wat gewend zijn.