DeRoeck-Vietnam-2010.reismee.nl

Tyfoon op komst.

We worden om zeven uur door Tuom aangemaand om vooral op te schieten. De tyfoon Conson is op komst en we moeten nog via Halong Bay terug naar Hanoi. In de stromende regen verlaten we Cát Bà en varen in een klein bootje naar een cruiser die ons rechtstreeks naar Halong City brengt.

Na een vroege, zeer overvloedige lunch rijden we in 3 uur terug naar Hanoi.

Daar aangekomen zitten we een verdieping hoger in ons 'hotel'. Pal onder de bar en met gigantische schimmelvlekken op de muren. De 'balkondeuren' kunnen helaas niet open blijven staan in verband met onze grijze, langstaartige vriendjes. Er is geen andere kamer beschikbaar dus hier zullen we het mee moeten doen. Gelukkig maar voor één nacht, morgen vertrekken we met de nachttrein voor een paar dagen naar Sapa.

Door het snelle vertrek uit Halong Bay hebben we in de middag nog tijd om de kathedraal te bezoeken, deze zou in elke willekeurige Franse stad hebben gepast. Wel een rare gewaarwording in deze setting.

Naast de kathedraal ligt de prachtige Chua Ba Da pagode. Een oase van rust midden in de drukke stad.

Lekker Italiaans gegegeten en met een taxi door de stromende regen terug naar het hotel.

De bar draait op volle toeren.